Reddingsmissie Middellandse zee - Reisverslag uit Malta, Malta van Danielle - WaarBenJij.nu Reddingsmissie Middellandse zee - Reisverslag uit Malta, Malta van Danielle - WaarBenJij.nu

Reddingsmissie Middellandse zee

Blijf op de hoogte en volg Danielle

08 Augustus 2016 | Malta, Malta

In oktober ga ik weer op pad met Stichting Bootvluchteling! Dit keer zal ik het ziekenhuis verruilen voor een reddingsschip op de Middellandse zee.

Nog steeds verdrinken er wekelijks 500 vluchtelingen tussen Libië en Italië. Stichting Bootvluchteling is door de Italiaanse overheid gevraagd te helpen. Tijdens deze Middellandse zee missie zullen we boten in nood opsporen en de mensen in veiligheid brengen. Het reddingsschip is uitgerust met een medische unit waar we aan gewonde, onderkoelde of verdronken mensen de eerste spoedzorg kunnen bieden. De missie is in nauwe samenwerking met de kustwacht, Sea-Watch, MsF (Medecins sans Frontières), MOAS, SOS Mediterranee en Pro-Activa.

Wil je de missie steunen of ga je mee? Zie de website http://bootvluchteling.nl/